Valborundan 09. Starten. Ref. 1
Valborundan 09. Starten. Ref. 1
Valborundan 2009
Bilder från starten
Text och bild Björn Bellander. 56 bilder
Uppdaterad
2021-06-14

©Björn Bellander

 
Tillbaka
Valborundan rallyt, Fragorna, Hojarna, Kontrollerna, Resultat, Trycksaker.

Valborundan 09. Starten. Ref. 1
De som körde lättviktare fick starta först, då man räknar med att de tar längsta tid att åka runt.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1
De skulle också rulla fram och kicka igång dem på startlinjen. Detta är ett bra sätt att tvinga alla att ha ordning på sina hojar.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1
Här en noggrant iordninggjord 98 cc maskin.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
Här kan man urskilja nr 7 som är Ove Forsberg från Årsunda med en Husqvarna 98cc från 1938.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
Nr 8 är Thomas Forsberg Årsunda med Monark 98 cc 1938. Det måste var grabben till nr 7.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
De som åkte med sidovagn fick hoppa i efter starten.....
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
.... vilket denna bild också visar.
 Valborundan 09. Starten. Ref. 1
Nr 11 Sven Eriksson AJS 500 K8 1928. Uppsala
 Valborundan 09. Starten. Ref. 1
Sven Gatemo från Ingarö på Wärmdölandet utanför Stockholm kör en Ariel RH 350 cc 1934.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
Thomas Danielsson Årsunda DKW 350 1939. Detta är den tredje maskinen från Årsunda.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
Åke Eriksson Gävle med DKW NZ 500 1940.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
Lars-Göran Westerlund Gävle DKW NZ 500 1940.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
Gunnar Erksson Uppsala DKW NZ500 1940.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
Thomas Lindholm Tierp DKW 500 1938.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
Bo Lundgren Torsåker BSA Sloper 500 1931.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
Här en som inte gick igång på första kicken. Titta på lutningen av cykeln och passageraren stående bredvid.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
Det var nr 20 en Indian Scout som krånglaade lite. Det är Tommy Nordlöf Härnösand med en 750 1931. Andra eller tredje kicken det är väk ok.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
En ovanlig maskin. Håkan Johansson Avesta Peugeot Scooter 125 1955. Mycket ovanlig i Sverige.
 Valborundan 09. Starten. Ref. 1
Evald Bengtsson från Virsbo hade stora problem med sin Vespa GS 160 1964. Till slut gick den dock igång.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1
Nu gäller det att komma ikapp.
 Valborundan 09. Starten. Ref. 1
Kan det var Jim Lundberg Knivsta Svalan 19c 150 1954.
 Valborundan 09. Starten. Ref. 1
Örjan Edlund Gävle Huskvarna Silverpil 175 1959.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
Thomas Sjölund Stockholm Svalan Scooter 128 1955. Sjölund är ett känt namn i Classic Motor.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
Jan Andersson Jädraås Vespa GS 150 1960. Eftersom denna endast är på 150 cc måste det var en tidig GS.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
Staffan Andersson Ockelbo Honda CB 125 1970.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
Sune Andersson Jädraås Huskvarna Silverpil 175 1960.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
Till höger Anthony Lindroth Valbo NV Marathon 128 1950. Till vänster Jonas Hedlund Forsbacka Erlan M200 125 1950.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
Nr 35 Åke Olsson Alfta Huskvarna Guldpil 200 1957. Den vänstra är okänd.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
Erik Edin Årsunda Huskvarna (Svartkvarna) 120 1950.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 
Herbert Wiik Valbo NV Progress 200 1955.
Valborundan 09. Starten. Ref. 1 Olle Hallberg Gävle BMW 600 1968.
Nu var det tur att gå till min Sarolea för att komma iordning till start.
       
Bilder från följande ägare har använts i bjorns-story.se med vederbörligt tillstånd:
Referens 1: © Björn Bellander  bjorn.bellander(at)telia.com
 
Bäst i Internet Explorer 6.0 eller senare.
Bäst i upplösning min 1024x768. Min färger 256.
För video är Windows Media Player och Nero player provade.

© Copyright Björn Bellander 2006-