Skrotad bl till salu. Ref. 1
Skrotad bl till salu. Ref. 1
Classic Motor marknad Rättvik 2009
Samlade bilar till salu. 35 bilder
Text och bild Björn Bellander
Tillbaka  English version

Uppdaterad
2021-06-14
© bjorns-story.se
Ref. 1 Björn Bellander

 
Till Rättviksmarknaden finns också dessa bild- gallerier.
Maknaden Bilar Bilar till Salu
Classic Motor market 09. Ref. 1
Oldsmobil 88 1955.
Classic Motor market 09. Ref. 1
V8-motorn till Oldsmobile Rocket.
Classic Motor market 09. Ref. 1
En bil som kommer att bli en populär restaureringsbil. Speciellt för de som köpte sin första bil under början av 50-talet.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Chevrolet BelAir från 1954.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Chevy BelAir 1954 för 229000:-. Telefon går till Eskilstuna.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Studebaker Golden Hawk 1957 utrustad med kompressor som var det extra fina, monterad på Packardmotorn som då ingick i Studebaker koncernen.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Info om Studebaker Golden Hawk.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Den 8 cylindriga motorn i Buick 48-49.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Här är bilen.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Ford Galaxie 1966. Info på nästa bild.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Siljansnäs bilar. Galaxie för 66000:-
Classic Motor market 09. Ref. 1
Ford Junior 33. Utrustad med nykromade kofångare som har samma utseende som de till B-Ford. De passar dock inte då de troligen är för korta. Bilen kan vara tillverkad antingen i England eller Tyskland.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Motorn till den Ford Junior som visas på föregående bild. Har för mig att det var en 1100 cc 4 cyl motor. Den har ingen vattenpump och är alltså beroende av termosifon principen för vattnets cirkulation. Se också att kylaren har spruckit. kanske man skall kolla att inte motorblocket spruckit. Det är dock lätt att montera en annan typ av motor.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Cadillac 4 dörrars 1960. Enligt info på nästa bild förhållandevis billig.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Säljdata för Cadillac 1960.
Classic Motor market 09. Ref. 1
En Chrysler Windsor från 1955. En snygg bil och ger absolut ett ägartycke. Kanske något dyr, men det är ju en förhandligssak. Dock 50-talare är dyra.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Info om Chrysler 1955. 175000:-
Classic Motor market 09. Ref. 1
Motorn till den brunna Galaxie bilen. Obs man har satt dit en ny, utbytes, förgasare och kromat luftrenaren. Kanske inte original. Det står Thunderbird på ventilkåpan.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Lite info om Galaxle som brunnit.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Den brunna Ford Galaxie.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Oldsmobile 58 -57. En mycket snygg bil i linjerna med sin helt öppna sida.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Har du 217000:- plus lite andra import och besiktningskostnader är det säkert ett bra köp.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Här en Plymouth. Man kan se att modellen inte står högt i pris 160000:-. Sällsynt med bilar som har fungerande AC.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Info om Plymouth.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Buick Skylark. Här har vi kommit upp till 1969 och priset har sjunkit tll 115000:-. Konstigt att sena 60-talare och bilar från 70 talet står lågt i pris. De är dock många gånger i utmärkt skick. Dessutom är det inte körtekniskt som en traktor som 50-talarna är.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Denna Buick för 115000 trots att den är en cab är ett bra pris, men kanske man skall misstänka att t.ex cabben inte fungerar.
Classic Motor market 09. Ref. 1
En Ford Fairline 500 Cab.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Beviset att den är en Fairline 500. Kan knappast identifieras annars.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Mercury mitten av 50-talet/slutet av 1950. 130000:-
Classic Motor market 09. Ref. 1
Ännu en Ford Fairline.Man brukar prata om Amerika renoverade bilar. Då har man gått lite genvägar.
Classic Motor market 09. Ref. 1
En Ford Mach 2 av sent datum.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Chevrolet Coupé 1958. Känns igen på den bulliga designen. Kom bara det året.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Ford Crown Victoria 1955-56. det var bilen som hade ett genomskinligt plasttak. Visserligen färgat men solen värmde för mycket i alla fall. Kom bara ett år.
Classic Motor market 09. Ref. 1
Cadillac Cab 1969. Bakhjulsdriven 476 cc motor. Alla Cad hade automatlåda.

Andra museer i denna webbsida
Tillbaka

Museumlista
Adalen Bil MC museum
Arnold i Ramvik
Arsenalen pansarmuseum
Arvika bil mc museum
Assa museet Atvidaberg
AUDI Ingolstadt
Autoseum
Autostadt
Bugatti 2000
Bugatti 2018
Brooklands England
Beaulieu England
BMW
Bjorkenas mopedmuseum
Brosarp museistation
Bynanders Bil & MC
Chaparral bilmuseum
Duxford England
Dahlenmuseet Stenstorp
Enoch Thulin Landskrona
Eds Motorcykel museum
Falkopings MC museum
Flygvapenmuseum
Garagefynd Halsingl
Glasbruk
Grafors Samlingar
Grangesberg Nostalgi
Grangesberg Lokmuseum
Hannover Latzen Flygmuseum
Hassleholm fordonsmuseum
Hyttor o Jarnbruk
Haynes England
Hedemora MCmuseum
Holmgrens VW samling
Huskvarna Industrim
Hjorted Mopedmuseum
Harnosands Bilmuseum
Ivar Bil & MC museum
Karlskrona bilsportmuseum
Koping bilmuseum
Krylbo-Norberg jvg
Ladfynd Halsingland
Ladenburg
Malmkoping Militarmuseum
Mina Fordon
MotorTechnica
MC-Collection Sto
Malmo Tekniska
Mercedes Benz 2000
Mercedes Benz 2018
Motala museum
Munktells museum
Museumresan 2018
My ArtGlas samling
NSU 2018
Besok VM Otto Walz
Peugeot 2018
Porsche 2000
Porsche 2018
Regnsjo, SAF mfl bilar
Robothistoriska
Rydaholms bilmuseum
RossoBianco
Scania Industrimuseum
Skokloster museum
SSK-serien
SSK-ladbil
Surahammar MC
Soderhamn flygmuseum
Sinsheim 2000
Sinsheim 2018
Svedino bil museum
Sparreholm museum
Sagen Teknikmuseum
Storvik Prylmuseum
Svenska Ubatar
Torsong MC museum
Tekniska Stockholm
Torsby Fordonsmuseum
Teknik Farfars tid Helsing
Ullared bilmuseum
Utombordsmuseum Varb.
Volkswagen
Volvo Industrimuseum
Veteran rallyn
Veteranmarknader
Ziegenhagen

Andra sidor
Lumpen
Resor
Min släkt

Sveriges Järnvägsmuseum
Vasteras Flygmuseum
Hagfors Industrimuseum
Karlskrona Marina

Bilder från följande ägare har använts i bjorns-story.se med vederbörligt tillstånd:
Referens 1: © Björn Bellander  
bjorn.bellander(at)telia.com
 
Bäst i Internet Explorer 6.0 eller senare.
Bäst i upplösning min 1024x768. Min färger 256.
För video är Windows Media Player och Nero player provade.

© Copyright Björn Bellander 2006-