Fiat 500. Ref. 1 Wheels & Wings Varberg 2010
Cruising
Text och bild Björn Bellander  51 bilder
Tillbaka English version
Uppdaterad
2017-03-16
© bjorns-story.se
Skapad 2010
web counter
web counter

Till Wheels and Wings finns också dessa bild- gallerier.
Marknad - Marknadsbilar - Motorcyklar - Hot Rod
- Flygplan

Ford Thunderbird.

Ännu en Ford.

Ford Shelby GT.

Cadillac 1952.

En Chrysler/Plymouth från Chrysler koncernen 1938 - 39.

Volvo Duett. Notera att man har öppnat bakkanten på motorhuven. Det är tufft. Man härmar de stora pojkarna i sina USA bilar.

Opel Kapitän från 60-talet. Bilen var mycket vanlig som taxi. Försedd med 6:a med sidventiler vilket gjorde att den gick länge.

Pontiac 1947. Tungt lastad eller fjädrar som är dåliga. Vanligt på dessa sedan bilar.

Ford Shelby av senare årsmodell, egen front och nya fälgar..

Detta är naturligtvis tufft av bara den på denna Chevrolet. Dock skall man inte köra bilen i detta läge. Knuten bakom växellådan.

Dodge. När ungarna är med får man alltid vinkningar och kommentarer.

Cadillac från 50-talet.

En typisk medlem i Varbergsklubben som agerar vakt för att dämpa alltför entusiastiska cruising bilar.

Lincoln Continental 1973, 74. En av de sista modellerna som hade en front som var skruvad. Dett gjorde att man kunde importera, från USA, skärmar och montera dem. Dock fanns det många olika med utsmyckning och lister.

Åskådare

Chrysler. En av de lyckade modellerna under 50-talet.

Sen Fiat 500 ute i reklamsyfte.

Gammal Fiat 500 från 30 eller 50-tal.

Messerschmidt. Jag förstår att ägaren kör med öppen huv.

Buick. Kom med den "blinda" ventillationshålen. Stor kunskap måste man ha för att reda ut modeller med olika många "blindhål".

Full size Cadillac från 1972. Höll en gång på att köpa en, men då jag stoppade tummen i ett bränt hål i sätet blev det ingen affär.

Chevrolet Impala 1959. Den med de stora fenorna.

Den ursprungliga modellen av en Hot Rod. Sänkt och utan skärmar.

Just den här typen av avgasrör var ledande för denna design.

Opel Rekord. Ett omöjligt project som aldrig blir bra. Kanske om man bygger om karossen helt.

Ännu en Rod. Nu med T-Fords grill.

En Rod med fullständig motorutrustning. En omöjlig installation för att köra i en cruising kö. Såg den bara en gång.

En Cadillac av modellen som hade lyktor vertikalt. Modernt är också med super low profile däck och tillhörande fälgar.

Chevrolet. Notera fälgar och däck.

NSU kombinerad bil som kunde köras på vatten och hade propeller bak. Var försedd med separat vattenpump för att inte sjunka.

En bil som inte har långt kvar till att bli en pilsner bil.

Cadillac 1972. Notera smycket. Stackars cabställning.

Detta är en riktig pilsnerbil. Många gånger gör ägaren bilen till detta skick.

Åskådarvy.

En Dodge på andra varvet. Se tidigare bild.

Ungdomens frihetskänsla uttrycker sig på detta sätt.

Mercedes 220 Cab.

Ford Pickis 1935.

Den svarta Rodden på tredje varvet.

En begravnings Cadillac med motorproblem. På grund av värmen så kokade bilarna eller så upphörde generatorn att leverera ström.

Publiken bytte plats med jämna mellanarum, men nu är det sent och man är troligen på väg hem.

En fanstastisk brandbil från 1929. Såg en likadan i Regnsjö i gamla snickerifabriken. Ägare var komunen.

Så ser ett motorrum ut som inte är renoverat. En Cadillac. Det syns på ventilkåpans utseende och att den är blå.

Elektrisk fel till radion och skivspelaren måste lagas.

Vet ej vad detta är för tablå. Notera att blöjan läckt.

Ett glatt gäng som varit med på många marknader. Se alla märken som sitten i överkant.

Inte många A-fordar visar sig, men här en som börjar få nya underkläder.

Nu är det sent, men fortfarande varmt ca 20°.

När den här flame lacken kom pratade alla om den. Dock blev den inte så populär.

En liten buggy som man kostat på.

Nu är ni bussiga och dämpar er lite. Gamlingarna har gått och lagt sig.





Andra museer i denna webbsida
Museumlista
Autostadt
Arnold i Ramvik
AUDI Ingolstadt
Autoseum
Assa museet Atvidaberg
Arvika bil mc museum
Adalen Bil MC museum
Arsenalen pansarmuseum
Bugatti
Brooklands England
Beaulieu England
BMW
Bjorkenas mopedmuseum
Bynander Bil MC
Chaparral bilmuseum
Duxford England
Dahlenmuseet Stenstorp
Enoch Thulin Landskrona
Eds Motorcykel museum
Falkopings MC museum
Flygvapenmuseum
Garagefynd Halsingl
Grafors Samlingar
Grangesberg Nostalgi
Grangesberg Lokmuseum
Hassleholm fordonsmuseum
Hyttor o Jarnbruk
Haynes England
Hedemora MCmuseum
Holmgrens VW samling
Huskvarna Industrim
Hjorted Mopedmuseum
Ivar Bil & MC museum
Koping bilmuseum
Karlskrona Bilsportmuseum
Ladfynd Halsingland
Ladenburg
Malmköping Militärmuseum
Mina Fordon
MotorTechnica
MC-Collection Sto
Malmo Tekniska
Mercedes Benz
Motala museum
Munktells museum
National MC Museum Australia
National MC Museum Australia
Porsche
Regnsjo, SAF mfl bilar
Robothistoriska
Rydaholms bilmuseum
RossoBianco
Scania Industrimuseum
Skokloster bilmuseum
SSK-serien
SSK-ladbil
Surahammar MC
Soderhamn flygmuseum
Sinsheim
Svedino bil museum
Sparreholm museum
Sagen Teknikmuseum
Storvik Prylmuseum
Svenska Ubatar
Torsong MC museum
Tekniska Stockholm
Torsby Fordonsmuseum
Teknik Farfars tid Helsing
Ullared bilmuseum
Utombordsmuseum Varb.
Volkswagen
Volvo Industrimuseum
Veteran rallyn
Veteranmarknader
Ziegenhagen

Andra sidor
Lumpen
Resor
Min släkt
Till Salu


Sveriges Järnvägsmuseum
Vasteras Airmuseum
Hagfors Industrimuseum
Karlskrona Marina

Bilder från följande ägare har använts i bjorns-story.se med vederbörligt tillstånd:
Referens 1: © Björn Bellander  bjorn.bellander(at)telia.com
 
Bäst i Internet Explorer 6.0 eller senare.
Bäst i upplösning min 1024x768. Min färger 256.
För video är Windows Media Player och Nero player provade.

© Copyright Björn Bellander 2006-